-
AA
+

Biuletyn informacji publicznej

BIP

Aktualności 

data publikacji: 21-06-2019 | 10:30
data ostatniej modyfikacji: 21-06-2019 | 10:30
wytworzył: Tomasz Zdrowowicz
««« powrót
Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi 21 czerwca 2019
  
  • Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  • Taką decyzję wydał UOKiK na wniosek Stowarzyszenia.
  • Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.

Od dwóch lat obowiązuje ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Dzięki niej konsument, jeśli jest niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia przez przedsiębiorcę jego reklamacji, może rozwiązać spór polubownie (Alternative Dispute Resolution - ADR). Postępowanie polubowne jest szybsze niż sądowe – trwa maksymalnie 90 dni i przeważnie bezpłatne. W tej chwili konsument może rozwiązać spór korzystając z pomocy jednego z 10 podmiotów uprawnionych – zarówno publicznych, jak i niepublicznych. Na przykład Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zajmuje się rozstrzyganiem sporów telekomunikacyjnych i pocztowych a Rzecznik Praw Pasażera Kolei przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego sporów z przewoźnikami kolejowymi.

14 czerwca 2019 roku z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich zostało wykreślone Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie. Decyzja o wykreśleniu została wydana na wniosek Stowarzyszenia.

Przypominamy, że od kwietnia br. podmiotem uprawnionym do polubownego rozwiązywania sporów jest Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Szczegółowe informacje dotyczące postępowania ADR przed Rzecznikiem, instrukcje składania wniosku i formularze są dostępne na stronie http://www.pasazerlotniczy.gov.pl/.

Informacje dotyczące zasad i korzyści wynikających z postępowania ADR, wyszukiwarkę podmiotów uprawnionych, a także odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajdziesz na http://polubowne.uokik.gov.pl/ oraz przesyłając wiadomość e-mail na adres Punktu kontaktowego ds. ADR: kontakt.adr@uokik.gov.pl.

Wszystkie podmioty uprawnione możesz odnaleźć także w rejestrze dostępnym pod adresem: http://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.

Dodatkowe informacje dla konsumentów:

Punkt Kontaktowy ds. ADR/ODR (informacje o podmiotach ADR, pomoc w wypełnianiu wniosków)
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 332, 22 55 60 333
E-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL

Pliki do pobrania

Liczba odwiedzin: 180202
Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.